O scurtă istorie a inelului de logodnă – de la origini până în prezent

0
133
istoria inelului de logodna

Încă din cele mai vechi timpuri, inelul de logodnă a avut o simbolistică aparte care s-a păstrat până în zilele noastre. Astfel, tradițiile și obiceiurile care fac referire la inelul de logodnă sunt numeroase și sunt prezente în mai toate culturile de pe glob.

Fascinația pentru această bijuterie este împărtășită, așadar, de domnișoare din întreaga lume, fiind lansate periodic anumite trenduri care influențează industria inelelor de logodnă. De exemplu, în anul 1920, exista o tradiție conform căreia prețul unui inel de logodnă nu trebuie să depășească salariul pe două luni al bărbatului care îl cumpără pentru iubita sa.

Scurt istoric al inelului de logodnă

În trecut, inelul era privit adesea ca o garanție, ca un soi de pecete sau ca un contract nescris între cele două persoane care urmau să se căsătorească. Însă, nu acesta este scopul și semnificația acestei bijuterii.

Istoria dăruirii unui inel de logodnă își are originea în anul 1215, când Papa Inocențiu al III-lea a instituit o perioadă de așteptare între promisiunea căsătoriei dintre două persoane și căsătoria propriu-zisă, semnificând fidelitatea partenerilor unul față de celălalt.

Dar te-ai întrebat vreodată care sunt semnificațiile pe care le are această bijuterie și de unde pornește obiceiul purtării unui astfel de obiect-martor al relației de iubire dintre două persoane care doresc să își împlinească destinul?

Potrivit descoperirilor arheologice, vechii egipteni purtau în jurul celui de-al patrulea deget de la mâna stângă inele confecționate dintr-un singur fir de aur sau argint. Mai mult decât atât, aceste bijuterii se purtau pe inelarul de la mâna stângă deoarece exista credința conform căreia pe acolo trecea vena Amoris – vena iubirii – care era conectată cu inima.

În Egiptul Antic, în anul 2800 î.Hr., dacă un bărbat dăruia un inel unei femei înseamna că dorea să își împartă averea cu aceasta. De altfel, purtarea unor bijuterii prețioase, confecționate din aur sau argint, era un indicator al statutului social.

Conform consemnărilor istorice efectuate de filosoful roman Plinius cel Bătrân, mirele oferea miresei două inele: unul confecționat din aur, pe care să-l poarte în timpul ceremoniei și în cazul sărbătorilor, iar cel de-al doilea inelreprezenta uniunea legală, pe care îl purta acasă și care era fabricat din fier.

Pentru a se asigura de fidelitatea soțiilor lor, perșii și asiaticii au conceput un design unic al inelelor – dacă femeile încercau să le scoată de pe deget, bijuteriile se dezmembrau.

Inelul de logodnă în Evul Mediu

În spațiul european, oamenii aveau credințe bine înrădăcinate în astrologie și în pietrele norocoase, adesea atribuindu-le puteri supranaturale. Tradiția dăruirii unui inel provine de la arhiducele Maximilian al Austriei, care în anul 1477 i-a dăruit viitoarei sale mirese, Maria de Burgundia, un inel împodobit cu diamante sub forma literei M.

În secolul XVI, bărbații le ofereau femeilor iubite degetare ca semn de iubire, iar acestea îndepărtau vârfurile pentru a crea din obiectul primit un inel de logodnă.

Inelul de logodnă în epoca modernă

În spațiul anglo-saxon, în anii 1700, oamenii își împodobeau inelele cu diamante și pietre prețioase, printre cele mai frecvente dintre acestea numărându-se ametistul, smaraldul, rubinul, safirul și topazul.

În anii 1800, inelele de logodnă cu diamante au început să fie din ce în ce mai apreciate, dar extrem de rare și foarte scumpe pentru oamenii de rând, astfel că doar oamenii înstăriți își mai permiteau să le achiziționeze.

Anul 1867 este, de asemenea, unul cu o semnificație majoră în istoria bijuteriilor, căci acesta este anul în care s-a descoperit bogăția Africii de Sud în diamante.

Mai târziu, în anii 1950, Mel Ferrer, soțul lui Audrey Hepburn, i-a oferit acesteia un inel confecționat din aur galben și roz. Astfel, a apărut o nouă tendință – aceea de a utiliza diverse nuanțe de aur, alb, galben și roz, pentru a crea inelele de logodnă.

Bijuteriile purtate de Jacqueline Kennedy, Elizabeth Taylor și Lady Diana au readus diamantul în atenția publicului, iar acesta pare că nu își va pierde niciodată popularitatea, fiind, în continuare, cea mai râvnită piatră atunci când vine vorba despre inelele de logodnă.

sursa foto: https://www.thediamondauthority.org/

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ